27 Kasım 2016

ÇEKİRDEK YASTIĞI-BİR ÇEŞİT TERMOFOR

HOOLA BEBİŞLERİM !!!

aaayyyy gelmeyen-gelemeyen bir kış;
bi türlü havaya giremeyen ben..
ve ite kaka giden hobi ve #DIY pirocelerim...
bende durumlar böyle..
sizde havalar nasıl??
öncelikle bu çekirdek yastığı nedir; ne işe yarar açıklayım ..
vişne ve kiraz çekirdekleri; 
bunlar kadar olmasa da pirinç; çabuk ısınan; ısıyı uzun vadede içinde tutan doğal materyaller..
mikro dalgaya girmeye elverişli;
metal içermeyen ve pamuklu bir kumaşı istenen formda dikmek ve içine doldurup ağzını kapatmak kafi...
gerisi sadece yüksek derecede (benimkisi dereceli değil maalesef high yazıyor) sadece 3-4 dakika bu yastığı mikrodalgada ısıtmak ve sorun yaşadığınız bölgeye koymak...

PEKİ NE İŞE YARAR??
bebeklerin uyurken vücut ısılarının sabit olmasına;
kas ve adale spazmlarına..
sıcak uygulanması sakıncalı olmayan eklem ağrılarına...
bilhassa fıtıklar üzerine...
gaz sorunu yaşayanlara
ve
birrr türlü ısınamayanlara!!!

 HADİ BAŞLAYALIM !!
 efenim malzemeler sadece çekirdekler ve kullanılacak kumaş..


iste bunlar da tüm yaz boyunca biriken kiraz-vişne çekirdeklerim...
meyveleri yedikçe çekirdekleri kasede biriktirin...
gerekli miktara ulaşınca işin zor kısmı başlıyor..
temizliği..

birikmiş çekirdekleri pril ve domestoslu suda 1 gece bekletin hatta  suyu yenilemek kaydıyla 2 gece..
sonra bir tel  süzgece iyice sürterek üzerindeki liflerden  arınmasını sağlayın..
tatmin edici bir şekilde arınınca bulaşık makinenizin kaşık-çatal bölümüne yerleştirin ve  temizleyin..
işte bu kadar basit..


bende daha önce minik bir çocuk yastığı ebadında bir çekirdek yastığı zaten vardı..
ancak benim boyun ve omuz ağrılarımda sabit durmadiği için pek işime yaramıyordu çünkü malumunuz ben sabit durmuyorum hihihi :))
işte bu yüzden banyo takımımın U şeklinde olan parçasını kalıp olarak kullandım ve ihtiyacıma yönelik diktim bu kez yastığı..


dikilmiş hali bu..uçtan sadece 1 kenarı açık bırakın..işin zor kısmı başlıyor...
4-5 avuç çekirdeği doldurun ve soldan sağa dikip kapatın...
aynı işlemi uçlara kadar devam ettirin..
ben her seferinde 4-5 avuç çekirdek kullandım ve 5er cm aralıkla diktim..
elbette ki uçlara daha az çekirdek konulacak!!!

 

uçları da kapattığınızda bitmiş hali böyle görünen bir yastığınız olacak..
sonrası;
artık her ihtiyacınız olduğunda omuzlarınızın üzerine bu yastığı atıp gevşemek..
sıcaklığını yaklaşık 2-2.5 saat koruyor ki; bu da zaten sizi rahatlatmaya yetecektir..
olmadı tekrar mikrodalgaya ;)
bebeğinizin ayakları altına ya da karnına koymak için 110*15;
bel,sırt veya karın bölgenize koymak için ise 20*25 ölçülerde 4 köşe yastıkçıklar dikmek yetecektir..

eeee....
benim gibi TOM MİX-TEXAS meraklısı birinin de yastığı çiçekli böcekli kalpli olacak değildi elbet!!



sağlıkla kalın;
ve yapacak olursanız benimle paylaşmayı unutmayın bebişlerim!!!


aaaaa bu arada...
dikişim berbattır sorry !!!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder