29 Ekim 2016

AVCI BÖREĞİ :)

HOOLA BEBİŞLERİM YİNE BENNN !!
aaayyyhhhh !!!
yok ben karar verdim;
bloggerlık bir zaman dilimine ait olsaydı;
ya da belli zamanlarda bu işi yapıyor olsalardı..
 o zaman dilimi kessin kış mevsimi olurdu...
insan daha mı dinamik daha mı verimli oluyor bilmem; 
dikkat ettim de gerek kendim gerekse diğer bloggerlar kışın daha fazla post giriyorlar anacığımmm...
her neysehhh....
uzun zamandır paylaşmak için post stoğumda tuttuğum avcı böreğini paylaşmanın tam sırası dedim..
eee hava serin...
vücutlar enerjik...
yapar atarsın fırına yanına miss gibi bir de çay....
e hadi ozaman tarife geçelim...
yalnız;
bir uyarıda bulunmam lazım...
tarif; malzemeler, hatta mutfak benim...
eski tariflerime bakanlar bunu kolayca anlayabilirler...
bir tek sorun var; o da bizim aile söz konusu olduğunda yemekler tepside-tencerede görülüyor da;
tabakta pek görüntülenemiyorlar...
ben öyle insta-bloggerlar gibi de yemeği tabağa koyup 2 saat fotoğraf çekmediğim için malum....
böreğin tüm aşamaları dediğim gibi benim elimden; benim mutfağımdan ...
sadece sonuç fotosunu guuuugıl görsellerden indirdim; üzerinde isim yazmadığından buraya alıntılayamadım..
görselin sahibi Bu satırları okursa bir gün; hakkını helal etsin bacım...
offfffffff
çok konuştum hadi gelsin malzemelerrr...
1 çay bardağı ıslatılmış ince bulgur
1 demet ince doğranmış yeşil soğan
1 çay bardağı kırık ceviz
yarım demet maydanoz
yarım kg orta yağlı kıyma
1 kg yufka
ara sosu için
3 yumurta
2 kaşık yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
yarım bardak su


kıymayı yağsız olarak kavurup suyunu çektiriyoruz...suyunu çekince 3 kaşık kadar zeytin yağı ekleyip özleştiriyoruz ve sırasıyla yeşil soğan; maydanoz havuç,bulgur,pul biber,karabiber ve tuz ekleyip 3-4 kez karıştırıp altını kapatıyoruz...
iç harcımız hazır

evet iç harcımız aynen böyle gözükecek...


sıvı iç harcını da hazırlayıp yufkayı her bir yaprağı 6 adet gelecek şekilde kesiyor ve başlıyoruz irice sigara böreği formunda sarmaya...


eğer kaldıysa sostan;
kalmadıysa 1 yumurta+1 kaşık su+1 kaşık sıvıyağı çırpıp böreklerin üzerine sürüyoruz...
son olarak da tüm böreklerin üzerine bolca galeta unu serpip doğğru fırına...
180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz...
dediğim gibi...alttaki foto bana ait değil çok özür dileyerek uyarımı yapıyorum...


çoookkk lezzetli ve bereketli bir börektir avcı böreği tavsiye ederim..
AFİYET OLSUN BEBİŞLERİMMMM !!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder