12 Ekim 2016

LAZANYAAAAAAAA !!!

HOOLA BEBİŞLERİM BEN GELDİM !!!


Yoktum evet uzunca bi süredir..
annemdeyim ama mekanda internet yok..
telekomcular ilgisiz ve kaygısız; 
ben cinnetin zirvesinde devletin tüm kurumlarını yerinden oynattım sonra sakinleştim falan derken işte nihayet sizlerleyim!!!
diğer sosyal ağlardaki durum bildirimlerimde söz verdiğm gibi benim spesiyal lazanyamın tarifi geliyor hadi bakalım yine iyisiniz ;)
önnnce malzemeler

birer adet kapya; iri havuç, iri domates,soğan ve birkaç sivri biber..

350 gr kaşar; 1 lt süt,2 kaşık sıvı yağ,1 yumurta sarısı,1 lt süt,3 kaşık un, yarım muskat rendesi 2 diş karanfil 1 soğan


ve elbette ki kıyma...500 gr kadar ve mümkünse dana-koyun karışık

öncelikle şekilde görüldüğü gibi kıymamızı yağsız olarak kavurarak suyunu çektiriyoruz..bu aşamada kıymanın ilk rengi döndüğünde küp doğranmış soğanı atabilirsiniz içine..
kapya biber ve yeşil biberi; havucu ve en son domatesi sırayla ekleyip domates suyunu vermeden altını kapatıp tuz; karabiber pulbiber ve varsa yarım bardak kadar etsuyu; yoksa 1 etsu tablet bulyon ekleyip iyice karıştırın ve soğumaya bırakın..



Allahımmmmm !! 
bu hali bile mükemmelllll !!!


lazanyaları önce kaynar suda haşlayıp sonra soğuk suya atıyor ve iyice soğuyunca süzgece alıyoruz 


şimdi işin bana göre en önemli kısmı; yani beşamel sostayız...,
sıvıyağa unumuzu atıp kokusu çıkana kadar kavurup sütü ağır ağır ekleyerek beşamelimizi hazırlıyoruz...
heeee...
sosu diğerlernden ayıran nedir derseniz; 
işte bu noktada devreye diğer malzemeler giriyor...
sütü ekler eklemez daha kabuğu üzerindeyken tezgaha vurarak suyunu çıkarttığımız soğanı soyup üzerine 3-4 karanfil saplayıp beşamel sosaa bu soğanı atıyoruz ve beraber karıştırıyoruz..
bu 1. aşama..
şüt kaynamaya başlayıp sos kıvama gelince artık kıvama gelince içine 1 yumurta sarısını atıp hızlıca sosa yediriyoruz ki yumurta pişmesin...
bu 2.aşama..
ve son olarak yarım muskat rendeleyip sosa imzayı atıyoruz..

başlıyoruz dizmeye...
ilk sıraya lazanya; üzerine beşamelin 3/1 i ve kıymanın yarısı;sonra tekrar lazanya..
sıramız bu..en sona lazanya katmanı gelip beşamel döşenicek..



en son rendelenmiş kaşarı döşüyoruz veeeeee....
doğru fırına !!


nasıllll ??


yeterince iştah açıcı görünüyor mu ??


afiyet olsun hepinizeeeeee 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder