30 Eylül 2017

BİBERLİ PEYNİR-SOKA

HOOLA BEBİŞLERİM BEN GELDİM 
Yazın  şükürler olsun ki son demlerini yaşadığımız şu günlerde kışlık hazırlıklara tam gaz devam değil mi tüm hanelerde ??
 bu yıl ilk kez birçoklarının SOKA diye adlandırdığı biberli peynirden denedim..
ben çok farklı bi tarifini yapardım baharatlı falan her sene..
bu kez kafaya koymuştum her sene ertelediğim bu işi artık denemeye karar verdim..
hadi gelin aşama aşama yapılışını bir de benden görün ;)
HİJYEN ŞART!!! HİJYEN ÖNEMLİ!!!
ben 2 çeşit biberden yaptım..
 jalapeno ve arnavutların top biberinden..
aman diyim başından sona kadar elinize bir eldiven geçirin ve asla vücudunuzda hiçbir yere değdirmeyin!!!
yoksa şu aşağıdaki gariban gibi kaşınıp eşiniyosunuz benden söylemesi ;)

alet işler el öğünür derler ya; bu oyma apararı sayesinde tohumlarınnın ayıklanması mümkün olmayan bu biberleri 10 dakikada hallettim !!!


hepsini iç dış tuzlayıp 1 gece beklettim


ertesi günkü hallerine bir bakayım derken böyle de bir sürprizle karşılaştım :))
hep derim sevgi ve duygu insanıyım diye..
pazarda patatesin kalplisini bulur; bitkilerimin kalp yapraklısına denk gelir; turşunun en bi kalplisine denk gelirim Allahın bi hikmeti ;)


kaşar loru içine yaklaşık 1 kase kadar  hakiki süt kaymağı, tuz ve 1 çay bardağı kaynatılıp ılınmış süt ekleyip homojenize bir iç harcı elde ettim
bu minik topları doldurmak çok zevkliydi kızlar haberiniz olsun bitince 
üzüldüm ben de böyle bi modelim işte :))


yeşiller ve kırmızıları tadlarındaki farklılıklar karışmasın diye ayrı ayrı tuttum..
kavanozlara balık istif dizip en son kaynatılıp yoğurt mayalama ısısına getirilmiş sütle kavanozun ağzına 1 parmak kalana kadar doldurdum...
boşluk bırakıyoruz çünkü asitlenip köpürüyor turşu misali


dizilmiş ve sütle kaplanmış hali bu kızlar..

bunlar da jalapeno olanlar ;)
3 hafta sonra ağzınıza layık lezzetleriniz hazır ;)

dediğim gibi bu benim ilk denememdi..
bu yüzden en küçük kavanozlarda bu kadar yaptım ..
bu yıl ancak böyle..
hepinize bereketli ve sağlıklı sofralar diliyorum sağlıcakla ve mutlu kalın bebişlerimmmmmm !!!

4 yorum:

  1. ellerine sağlık canım yaa yemesi de çok keyifli olacak o kesin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..valla heyecanla bekliyorum :))

      Sil
  2. Eline sağlık Bebişim denesem mi acaba diye düşünüyorum biraz gaz lazım 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene bakalım yaparsın sen hınnn hınnnnnnnnnnnnnnn :))))

      Sil