15 Kasım 2018

KIŞ HAZIRLIKLARI #DOLMA BİBER TURŞUSU

HOOLA BEBİŞLERRR AÇILIN BEN GELDİM
kaldı mı aranızda turşu yapmayan yılın bu mevsimine kadar??
ben 15 gün falan oldu yapalı; anca fırsat bulabildim paylaşmaya..
ama pazarda şöyle bir dolandım; mevsimin son ürünleri hala tezgahlarda boy gösteriyor..
geç kalmış değilsiniz yani ;)
zahmet-lezzet paritesinde yerken lezzetin ağır basıp zahmetin unutulup gideceği bir turşu yapalım ne dersiniz??
önce topluca yakışıklı bir foto


MALZEMELER
ben malzeme olarak lahana; 
kapya biber 
kornişon
gök domates
havuç
acı sivri biber
arnavut biberi
beyaz lahana
maydanoz-dereotu
kereviz sapı
kişniş-nohut
sarımsak
elma sirkesi-çok az limon tuzu
ve tabii ki dolma biber kullandım


ve elbette hepsinin ORGANİK olması gerektiğini söylememe gerek yoktur sanırım 

işe tüm malzemeleri çok dikkatli ve özenli bir şekilde yıkamakla başladım..
hepsi iyi hoş da; kornişon yıkamak başa bela dostum!!
delik deşik oldu ellerim onları fırçalıycam diye
ama kolay iş yok..
devam !!!


tıpkı kaşık salata yapar gibi; dolma malzemesi hazırlar gibi minik minik doğramak işin 2. aşaması..
bu arada bu karışıma 1 tepeleme kaşık dolusu kaya tuzu; 1 çay kaşığı toz şeker ve limon tuzu atmakta fayda var kendini salıp doldururken yanılmamak adına


doldurma aşaması benim her sene ''bidaha yapmıycam'' diyip; 
hane halkının üzerime kahkahalarla güldüğü rutin bir aşama 
VE İTİRAF EDEYİM BEN DE GÜLÜYORUM BU HALİME !!
ama bi daha yapmıycam !!
tüm dolmaları şişelere dizdikten sonra tuz-şeker-limon tuzu-su karışımını damak zevkinize göre hazırlayıp sirkeyle tamamlayıp kavanozlara boşaltabilirsiniz artık..
aralara sarımsak ve nohut; kişniş takviyesi ile tabii..
ben en son şişelerin ağzına kereviz sapı-dereotu-maydonoz sarıp kapatıyorum eşsiz bir lezzet veriyor..
bu arada benim her bir şişeye sirke oranım 3/2 belirtmek isterim!!



veeee..
final !!
kalan kornişonu da salatalara kullanmak için ayrıca tuttum zira bize bilhassa salatalarda dayanmıyor 
seçimi; taşıması,temizliği,hazırlığı,doldurması..
bilhassa da tadını tutturması; 
kısacası her aşaması oldukça zahmetli ama bu lezzete değer!!
üstelik davetlerinizin de baş aktörü olacağı kesin !!
sevgiyle ve sağlıcakla kalın 




2 yorum:

  1. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil