29 Haziran 2019

AMAN EL ALTINDA VE TAZE OLSUNLAR

HOOLA BEBİŞLERİM YETTİMMM !!!
malumunuz vechi ile yaz geldi; havalar marmaris'te 1500 dereceden birazcık az,
bendeniz dışarı çıkmaktan korkar halde yaşarken evin ihtiyaçları da bitmek bilmiyor bu da acı bir gerçek..
bugün farkettim ki hatta; 
araba kullanmayı bile unutmuşum 2 aydır o kadar diyim
hal böyle iken sık kullandığım; ama bozulmayacak kadar da sık kullanmadığım birkaç ürünü nasıl depolayıp muhafaza ettiğimi paylaşmak istedim sizlerle :)


öncelikle belirtmeliyim ki; yazın baharat muhafaza etmek büyük sıkıntı..


 bozulması; böceklenip kokularının ve rayıhalarının değişmemesi için yaz başı bi kontrol şart..


baharattan sonra elbette çaylar da bakımı en az onlar kadar hak ediyor..
bozulmaz demeyin;
BOZULUYORLAR VE SİZ ANLAMIYORSUNUZ MAALESEF !!


bir de neredeyse tüm hamur işi ve makarnalara giren kaşar sorunsalımız var..

  
ben kiloluk olarak alıp bir kısmını rendeleyerek; 


bir kısmını da tostluk olarak doğrayıp buzluğa atıyorum; çok rahat oluyor..


ben çok uzun yıllardır ev salçası tüketiyorum..hazır salça tüketmeyeli çok uzun zaman oldu..
ama bir dönem farkettim ki;
ne spagetti ne de ezmeler-çemenler ve bazı soslar,
hatta tostlar ev salçasıyla güzel olmuyor..
çok seyrek lazım olacağı için marketten yok yere salça da almak olmaz;
kendime göre kiloluk domates salçası alıp çemenlik; tostluk ve spagettilik olarak farklı ebatlarda bölüp buzluğa atıyorum kapsül şeklinde;
 çok rahat oluyor..


benim kendimce aldığım tedbirler ve bulduğum çözümler bunlar..
bloglara artık postlar girilmediği;
girilse de kimselerin zahmet edip okumadığı şu zaman diliminde ihtiyacı olan hanımlarımıza yardımcı olacak bilgilerinizi paylaşmanızı ben de 4 gözle bekliyorum..
sevgiyle ve sağlıcakla kalın bebişlerim..
HAAAAA !!
BİR DE SERİN !!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder