20 Haziran 2019

ASMA YAPRAĞINDA ENGİNAR DOLMA

HOOLA BEBİŞLERİM BEN GELDİM

şimdi size adet olduğu üzre of sıcak..pof yandım diycem..
direk ışınlıycaksınız beni biliyorum 
o yüzden sizleri çok da sıkmadan;
mevsimi de geçmeden tarifimi verip kendi kendimi ışınlayım  usulünce

enginarları çok güzel ayıklatıp -ben yapamıyorum çünkü- sapları da dahil limonlu suda beklettim..
bu sefer enginarın yenilebilir yapraklarından da koydum birkaç tane; 
çünkü bu tarif sayesinde yapraklarından yapılan dolmayı da çıkartmış olurum diye düşündüm


baharatlar bunlar arkadaşlar..
kuş üzümü; çam fıstığı, tatlı toz biber, karabiber, kaya tuzu nane ve sonradan eklemediğimi farkedip koyduğum yenibahar



yemeklik doğradığım kuru soğanı zeytinyağında az kavurdum..
üzerine iyice yıkanıp süzülmüş pirinci ekleyip şeffaflaşana kadar kavurdum..
daha sonra baharatları ekleyip tadlarının bütünleşmesini sağlayıp 1 bardak su ekleyerek iç pilavımı demledim..
bu arada dikkatinizi çekmek istediğim 2 konu var:
1-ben iç pilava şeker koymam..siz damak zevkinize göre hareket edin..
2- kuş üzümü ve çam fıstığını lütfen çöpleri ve kabuklarından ayırıp mümkünse biraz suda bekletip yıkayarak iç pilava ekleyin


enginar çanaklarını ve yapraklarını aynen görüldüğü gibi doldurdum..


çanakları bu şeklide asma yaprağıyla alttan 1 ters yönden 1 yaprak olmak üzre kapattım..
enginar yapraklarını ise her ne kadar gerek yok dense de birer kürdanla sabitledim zira hiç sevmem taşıp tencerenin içine doluşmuş dolma malzemesini


 en son üstlerini de yaprakla kapatıp önce harlı ateşte sonra kısık ateşte 1 bardak su; zeytinyağı ve limon dilimleriyle suyunu çekene kadar pişirip ılıyıncaya kadar açmadım hiç kapağını..


ve sonuç...
yapraklı ve yapraksız olarak paylaşıyorum görseli..



bunlar da enginarın kendi yapraklarını doldurduğum ve lezzet olarak neredeyse midye dolmaya benzeyen kısmı..
açık söyliyim; 
ENFESTİ!!!
bu arada belirtmeden geçemiycem; 
bu tarz yemekler bizim sofralarda yemek değil; meze veya neredeyse salata muamelesi görüyor; 
bunu da yani kadere bir isyanım olarak buralara bi yere not düşeyim dedim 

hepinize sağlık dolu sofralarda şen kahkahalarla dolu günler diliyorum bebişlerim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder